Med Trumps seneste trusler om amerikansk annektering af mit hjemland, er det ikke lige så skræmmende, men trods alt bemærkelsesværdigt, at hr. og fru Jensen i Danmark giver sig i kast med at angribe det grønlandske demokrati på danske mediers SoMe-posts med artikler om temaet: ’Trump vil købe Grønland’.
I et af kommentarsporene noterer jeg mig udtalelser som »Nu må de også se at finde ud af, hvad de vil«, »Ja, løsriv jer nu og se, hvad der sker, I ender i kløerne på en rocker« og sidst, men ikke mindst: »Sælg lortet – de brokker sig alligevel altid«. Det er implicit, at grønlandske borgere – som reelt er dem med noget på spil i det her uden nogensinde at have bedt om opmærksomheden eller konflikten – skal have mere is i maven end Trump, end Frederiksen, end hr. og fru Jensen.
Forleden mødte jeg en dansk kvinde, som, inden jeg havde nået at trække vejret ind, fik stillet alle følgende spørgsmål:
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.