Debatindlæg afAsmus Vilster

Landsformand, Europæisk Ungdom

Vi har i EU skabt en konstruktion, hvor den mest tilbageholdende bestemmer tempoet for alle andre. Hvor frygten for at splitte trumfer behovet for at handle.

Landsformand i Europæisk Ungdom: Samtidig med, at danskerne er blevet mere EU-positive, er jeg selv blevet mere skeptisk

Lyt til artiklen

97 procent af danskerne mener nu, at vi skal have et mere forenet EU. Det er et tal, der ville have fået selv den mest hærdede unionsromantiker til at fælde en tåre. For mig – som landsformand for Europæisk Ungdom – burde det være ren jubel. Medlemsfremgang, flere invitationer, større indflydelse. EU er ikke længere en parentes i dansk politik; det er blevet en hovedsætning.

Og alligevel. For samtidig med, at danskerne er blevet mere EU-positive, er jeg selv blevet mere skeptisk. Ikke over for idéen. Ikke over for projektet. Men over for dets tilstand.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her