Debatindlæg afJosefine Kaagaard

EUX-elev

Inklusion kan ikke bare handle om, at unge som jeg er fysisk til stede i de samme klasselokaler som alle andre, men om at vi faktisk har mulighed for at være der uden at betale en alt for høj pris.

Ung kvinde med autisme: Det er, som om der kun findes to kategorier i samfundet: Enten kan du klare det, eller også kan du ikke

Lyt til artiklen

Jeg er lige kommet hjem fra skole. En dag uden fravær. Det burde være en sejr. Jeg træder ind ad døren, smider jakken, sparker skoene af og går direkte ned på mit værelse. Ind i seng. Ikke fordi det er det, jeg har lyst til, men fordi jeg ikke kan andet.

Jeg sover et par timer, til mine forældre kalder ved aftensmadstid. Så er jeg vågen nogle timer, før jeg går i seng igen og sover natten igennem. Sådan ser en ’god’ dag ud for mig. Jeg har gennemført en helt almindelig skoledag. Det, som for andre er hverdagen, er for mig en kamp. En kamp, som koster al min energi.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her