Debatindlæg afMartin Hjort Jensen

Viceformand i Landbrug & Fødevarer

Politikens madguide viser, hvor langt man kan komme for få penge – men dyrevelfærd og oprindelse er ikke altid med på menuen.

Hvad Politikens madguide ikke fortæller om kødet

Lyt til artiklen

Selv om mit postnummer er 7120, krydser jeg i mit virke som viceformand i Landbrug & Fødevarer Storebælt mindst én gang om ugen. Måske er det tilværelsen som en form for deltidskøbenhavner, der gør, at jeg indimellem slår op i Politiken, som vi selvfølgelig også holder på Axelborg. Forleden kunne jeg se en stort opsat artikel: ’Her er 20 af de bedste billige måltider i København lige nu’.

Hvad der er sparet, er jo tjent, og hvis det står i Politiken, må det jo være ekstra lækkert, for de har jo god smag på den store avis på Rådhuspladsen. På listen er der da også alt muligt lækkert. Blandt andet Slagter Lunds ribbenstegssandwich, der kan købes hos Lunds filial i Torvehallerne, hvor der i to haller sælges fisk, kød, grønt og alt muligt lækkert, og hvor man næsten kommer til at drømme sig sydpå.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her