Debatindlæg afRasmus Stoklund

MF (S)

Det er på én gang fascinerende og rystende, at man kan have så magtfuld en rolle som Politikens chefredaktør og alligevel have så lidt ansvarsfølelse, når det gælder nationens sammenhold.

Rasmus Stoklund: Christian Jensen minder mig om Men in Black

Lyt til artiklen

Da chefredaktør Christian Jensen forleden retorisk spurgte, om det i virkeligheden er Mette Frederiksen, som har »realiseret hybridkrigens metode og mål mod sin egen befolkning« (Pol. 2. maj), slog det mig, hvor på én gang fascinerende og rystende det er, at man kan have så magtfuld en rolle som Christian Jensen og alligevel have så lidt ansvarsfølelse, når det gælder nationens sammenhold i en tid, hvor lige netop dyrkelse af konspirationsteorier og splittelse er det vores fjende ønsker sig mest.

Jensens klumme mindede mig om dem, der allerede i den første tid med covid19, blev rasende over restriktioner, selv om vi alle var i helt ubetrådt land, og ingen vidste, hvilke konsekvenser smitten kunne få navnlig for syge, svækkede eller ældre danskere. Det holdt dem ikke tilbage. Som en af konspirationsteoretikerne fra Men in Black sagde til TV 2: »Det er et stort scam, det her«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her