Debatindlæg afKatrine Hviid Hansen

Medlem af Liberal Alliances Ungdom

I dag bliver alt for mange forhold reduceret til en excel-øvelse, hvor man konstant holder øje med, om balancen nu også er helt lige – i stedet for at fokusere på det, der faktisk betyder noget.

Da min ekskæreste anmodede mig om 20 kroner på MobilePay, vidste jeg, at 2020’ernes datingkultur er rådden

Lyt til artiklen

Unge i dag bliver mere og mere selvoptagede. Ikke kun i deres selviscenesættelse på Instagram eller i jagten på en karriere – men også i deres parforhold. Selv om vi konstant jagter tosomheden, om det så er på Tinder eller i de sene nattetimer under diskokuglens skær, er hverdagen stadig præget af forbehold og en ’mig, mig, mig’-tankegang.

For et par år siden bad jeg min ekskæreste om at tage en Pepsi Max med fra Rema 1000. Det krævede en to minutters omvej. Det krævede til gengæld også en MobilePay-anmodning på 20 kroner. Samme mand, som uden problemer spiste aftensmad hos mig flere gange om ugen – mad, jeg havde betalt, planlagt og brugt tid på at lave. Men en cola? Den skulle afregnes.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her