Fuld digital adgang for 149 kr./md. i op til 6 måneder.

Debatindlæg afKatrine Vogelsang

Adm. direktør, Nordisk Film Production

Mens DR’s nye strategi lover at styrke demokratiet, nævnes hverken tv-drama, tv-serier eller fiktion med ét ord. Det risikerer at svække de samlende fortællinger, der har formet danskernes fællesskab gennem generationer.

DR’s strategi svigter de store, fælles fortællinger

Lyt til artiklen

Det var en helt særlig dag. Som direktør for Nordisk Film Production modtog jeg et originalbrev fra Lise Nørgaard, hvori hun beskrev, hvordan en eventuel sæson to af ’Matador’ skulle skrues sammen. Sammen med brevet var der billeder fra filmfestivalen i Cannes, hvor DR i sin tid havde lavet et massivt salgsfremstød for deres stærke tv-serier: ’Matador’ og ’Taxa’. Der var en enorm stolthed i DR over den fine dramatik, de præsenterede for verden. Jeg fik brevet, fordi jeg elsker tv-dramatik og forstår, hvor vigtigt det er for vores selvforståelse – både som individer og som samfund.

Når jeg læser DR’s nye strategi, må jeg spørge: Hvor er den dristige ambition henne i dag?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her