I Danmark har vi et alvorligt problem: Vi kender ikke det fulde omfang af seksuelle overgreb mod børn.
En mand fortalte mig, hvordan han i sine tyvere ringede til politiet for at anmelde et overgreb, han havde været udsat for som barn. Svaret var lige så kort, som det var gruopvækkende: »Kan du ikke bare glemme det?«. Og en kvinde fortalte mig, at hun under behandling for spiseforstyrrelse sad i en gruppe, hvor alle i gruppen også havde været udsat for seksuelle overgreb. De fik at vide, at der ikke var rum for at tale om det her.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

