Debatindlæg afSine Gregersen

Direktør, Center Mod Økonomisk IT-Svindel

Hvis vi bliver ved med at tale om ofrene for kontaktsvindel, som om de selv er problemet, hjælper vi de kriminelle. Skammen bliver større, og vejen til hjælp bliver længere.

Mor troede, hun havde fundet kærligheden. Hun endte som skamfuld og mistede livet

Lyt til artiklen

I 2021 mistede jeg min mor. Ikke til en sygdom. Ikke til en ulykke. Men til en kriminel handling, der først systematisk manipulerede hende, så tog hendes penge, derefter hendes selvværd og til sidst hendes liv.

Min mor blev udsat for kærestesvindel. Et menneske, hun troede, hun kunne stole på, var i virkeligheden en kynisk forbryder, der metodisk opbyggede en relation til hende for at frarøve hende penge. Da sandheden gik op for hende, stod hun ikke bare tilbage med et økonomisk tab, men også med skam, chok og en følelse af at have været udsat for et overgreb. Kort efter tog hun sit eget liv.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her