Tilbud: Læs og lyt til Politiken digitalt for 149 kr./md.

Debatindlæg afJo Teilmann

Statskundskabsstuderende

Lige nu har vi en hovedstad, hvor man kan tjene millioner uden at løfte en finger.

Ud af mit vindue overhørte jeg de nyankomne amerikanere, fortælle om den »cute, little apartment«, de havde lejet

Lyt til artiklen

Fra min kollegiebolig på Nørrebro i København har jeg udsigt til en række klassiske etagebygninger med dannebrogsvinduer, gesimser og pudsede facader. Smukke ejendomme med smukke ejerlejligheder. Her bor de heldige, privilegerede vindere af boliglotteriet. Jeg har fået lov at følge med fra sidelinjen.

I den ene bygning er der i øjeblikket en lejlighed til salg, som de nuværende ejere ellers købte for kun et halvt år siden. På ‘til salg’-skiltet har der begge gange været en QR-kode, der har gjort det muligt for mig at følge prisudviklingen. Så hvad blev gevinsten? Cirka en halv million kroner – skattefrit.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her