Hver gang jeg kommer hjem efter en eventyrlig togrejse, bliver jeg rystet over, hvor skidt det står til på de danske jernbaner, skriver Nikolaj Vesselbo i dette debatindlæg. Privatfoto

Transportministeren kunne begynde med at ansætte en ny DSB-direktør, som rent faktisk gider at køre tog.

Togblogger: Kære minister. Det er på tide, at du gør togrejsen attraktiv igen

Hver gang jeg kommer hjem efter en eventyrlig togrejse, bliver jeg rystet over, hvor skidt det står til på de danske jernbaner, skriver Nikolaj Vesselbo i dette debatindlæg. Privatfoto

I fem år har jeg som togblogger og ambassadør for Interrail fulgt udviklingen med togrejser i Europa. Det har været en rejse med op- og nedture. Jeg har med glæde set de unge rejse på Interrail igen, testet nye smarte sovevogne i Alperne og kørt 300 kilometer i timen i lyntog mellem Paris og Barcelona.

Men hver gang jeg kommer hjem efter en eventyrlig togrejse og krydser grænsen til Danmark, bliver jeg rystet over, hvor skidt det står til på de danske jernbaner. Nu inkasserer DSB-bossen, Flemming Jensen, over otte millioner kroner om året på et tidspunkt, hvor han har ualmindeligt svært ved at styre biksen.

Efter at have fulgt DSB’s utallige skandaler gennem årene – og som journalist været med til at afsløre dem – vil jeg vove en påstand.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her