Når jeg her slår et særligt slag for den ny læreruddannelse, er det en reaktion på de seneste ugers debat. I modsætning til det indtryk, man efterlades med, tror jeg, danskerne nærer en næsegrus respekt for vores lærere - og i øvrigt også vores pædagoger. Det gør jeg i hvert fald selv. Vi betror dem uden tøven det dyrebareste, vi har, fordi vi har tillid til, at de evner at omsætte deres viden til en udviklende, alsidig og fornøjelig hverdag for vores børn, men også fordi de fleste af os har oplevet et beundringsværdigt engagement. LÆS OGSÅOrdførere til Bondo: Du rammer helt ved siden af Men vi kan også konstatere, at noget kan gøres bedre, når hver sjette elev fortsat kommer ud af skolen uden grundlæggende skrive- og regnekundskaber.
Og hvordan så bedrive politik, når man har en fornemmelse af, at noget er fremragende og noget ikke godt nok, og samtidig ved, at prøver og kontrol hverken kan erstatte faglig stolthed eller den menneskelige faktor?
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.