Det er i øjeblikket populært at tæske løs på S og SF i regeringen på grund af deres indsats over for de ledige. Man kan og skal altid diskutere, om der bliver gjort nok for de ledige, og om vi gør det rigtige. For at sige det mildt er jeg selv meget, meget skeptisk over for udsigten til, at regeringen vil indføre de såkaldte nyttejob.
Fra min stol i Københavns Kommunes beskæftigelsesudvalg ligner denne underbetalingspraksis ikke noget, som vil skabe hverken flere eller mere meningsfulde job for de over 4.400 ledige københavnere, som skal 'nytteaktiveres' fra årsskiftet. LÆS OGSÅTrods elendige målinger: De røde holder skindet på næsen til kommunalvalget Men jeg mener dog, at der er to ting, som er vigtige at have i baghovedet, når man skælder ud på S og SF i denne sammenhæng. For det første vandt rød blok ikke valget i 2011. Derfor har S og SF forpligtet sig i et regeringssamarbejde med socialliberalisterne i Radikale Venstre - det parti, som sammen med VKO før sidste folketingsvalg desværre halverede dagpengeretten, fordoblede genoptjeningskravet og afskaffede efterlønnen.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.