0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Professor Egelunds tanker om diciplin i skolen er et fortidslevn

Den gode undervisning fremmes aldrig med straf, kun med indsigt i børns psyke.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
 FINN FRANDSEN (arkiv)
Foto: FINN FRANDSEN (arkiv)

Straf? Disciplinen i Folkeskolen har været til heftig debat i den seneste tid.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Nu har professor Niels Egelund igen udsendt nogle af sine tåbelige tanker til den taknemlige presse. Søndag argumenterer han for at genindføre straffe som svedere og bortvisninger i folkeskolen.

Fra sit elfenbenstårn i Aarhus har han kastet sit røntgenblik ud over byens tage og gjort sig nogle forskertanker om ’disciplinkrisen’ i folkets skole. En skole, han kender meget lidt til, al den stund det er årtier siden, han har undervist børn.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere