Debatindlæg afSusi Hyldgaard

komponist, Fmd. for 1.600 komponister og sangskrivere i DJBFA / Komponister og Sangskrivere

Komponist-formand: Det er pinligt, at kulturen er helt usynlig i politikernes valgkamp

Lyt til artiklen

Jeg tæller timer. Jeg startede onsdag formiddag klokken elleve. Jeg har sat mig for, at jeg stopper med at tælle, så snart kulturen bliver en synlig del af politikernes valgkamp.

Imens jeg tæller, må jeg sige, at det undrer mig, at politikerne har så lidt øje for kulturen i debatterne om vores velfærd og de andre valgemner. Jeg er komponist, og musikken og kulturen er en helt uundværlig del af mit liv og min livsglæde. Men også som samfundsborger undrer jeg mig over, at kulturen overses i den grad. Lad mig pege på tre indlysende argumenter for, hvorfor politikerne omgående burde tale kulturen ind i valgkampen:

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her