0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Britisk skoleprofessor: Gør ikke som os

Cambridgeprofessor Diane Reay advarer mod niveaudeling og massive tests.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jonas Pryner Andersen (arkiv)
Foto: Jonas Pryner Andersen (arkiv)

Skoleliv.Test af børn i skolen har voldsom betydning for, hvordan de opfatter sig selv og deres kammerater. De er helt klar over, hvem der opfattes som'de dumme' og 'de kloge', siger professor Diane Reay.