Yago Bundgaard, rektor på Langkær Gymnasium, vil opdele sine elever i klasser/ kasser, alt efter om de er danske eller tosprogede. Formålet er at tiltrække flere danske elever til Langkær Gymnasium.
Bundgaards strategi bunder i et generaliserende, kulturessentialistisk og unuanceret blik på den samfundsmæssige diversitet, som han og hans elever er en del af.
I stedet for at fremme integrationen, som han ønsker, hvor det fælles i et gymnasium netop er, at man er i gang med en uddannelse i et fagligt fællesskab, er Bundgaard med til at fodre forestillingen om ’dem og os’.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind
Skriv kommentar