Jeg har været med i DSU og hos Socialdemokraterne siden april 1997. Jeg har hørt mange talere – og mange gode talere. Få har brændt sig fast, men en af dem er jeg kommet til at tænke på her for nylig.
Det var daværende DSU-formand Kristian Madsens tale til DSU-kongressen i 2002, hvor Madsen sammenlignede Socialdemokratiets udfordringer med de udfordringer, som manufakturhandler Arnesen havde med sit hæderkronede Damernes Magasin i ’Matador’, da en opkomling ved navn Skjern åbner en billig – og i Arnesens optik dårligere – butik ’Tøjhuset’ på den anden side af Algade i Korsbæk. Kristian Madsens parallel dengang var, at hvis S blot læner sig tilbage, som Arnesen gjorde det, og tror, at kunderne/vælgerne nok skal vende tilbage til den butik, der har været der i lang tid, så tager S grueligt fejl.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.