Debatindlæg afMichael Vindfeldt

Thorning bør gennemføre regeringsrokade

Lyt til artiklen

Jeg har været med i DSU og hos Socialdemokraterne siden april 1997. Jeg har hørt mange talere – og mange gode talere. Få har brændt sig fast, men en af dem er jeg kommet til at tænke på her for nylig.

Det var daværende DSU-formand Kristian Madsens tale til DSU-kongressen i 2002, hvor Madsen sammenlignede Socialdemokratiets udfordringer med de udfordringer, som manufakturhandler Arnesen havde med sit hæderkronede Damernes Magasin i ’Matador’, da en opkomling ved navn Skjern åbner en billig – og i Arnesens optik dårligere – butik ’Tøjhuset’ på den anden side af Algade i Korsbæk. Kristian Madsens parallel dengang var, at hvis S blot læner sig tilbage, som Arnesen gjorde det, og tror, at kunderne/vælgerne nok skal vende tilbage til den butik, der har været der i lang tid, så tager S grueligt fejl.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her