Jeg er lige kommet hjem fra min tiende Roskilde Festival, og ligesom mange andre er jeg overrasket over at opdage mængden af negativ presse, festivalen har modtaget i år. Ingen tvivl om, at Mads Holger havde været stolt. Men krænkelsen har mange ansigter, og på denne festival oplevede jeg og mine venner en ny én af slagsen – nemlig mediernes.
Det hele begynder mandag eftermiddag, hvor jeg står på campingområdet og danser med en ven. Bedst som jeg vrider mig på livet løs foran den store højtaler, får jeg midt i en piruet øje på en stor, sort kameralinse, der stirrer direkte på mig med sit røntgenblik. Jeg stopper min dans og ser spørgende på manden, hvis skulder det store, tunge kamera hviler på. Han smiler opmuntrende og siger beroligende: »TV 2 Nyhederne. Vi er bare ude for at få nogle stemningsbilleder«.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.