0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Hjemvendt fra Roskilde Festival: Også medierne krænker, når de filmer og fotograferer vores nøgenhed - uden samtykke

Min veninde havde sagt ja til at deltage i en festivalleg, men hun havde ikke sagt ja til, at hendes chef ville kunne finde billeder af hendes bare bryster på netforsiden af Ekstra Bladet efterfølgende.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Simon Fals
Foto: Simon Fals
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg er lige kommet hjem fra min tiende Roskilde Festival, og ligesom mange andre er jeg overrasket over at opdage mængden af negativ presse, festivalen har modtaget i år. Ingen tvivl om, at Mads Holger havde været stolt.
Men krænkelsen har mange ansigter, og på denne festival oplevede jeg og mine venner en ny én af slagsen – nemlig mediernes.

Det hele begynder mandag eftermiddag, hvor jeg står på campingområdet og danser med en ven. Bedst som jeg vrider mig på livet løs foran den store højtaler, får jeg midt i en piruet øje på en stor, sort kameralinse, der stirrer direkte på mig med sit røntgenblik. Jeg stopper min dans og ser spørgende på manden, hvis skulder det store, tunge kamera hviler på. Han smiler opmuntrende og siger beroligende: »TV 2 Nyhederne. Vi er bare ude for at få nogle stemningsbilleder«.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu