Klar til VM? Få daglige opdateringer fra den danske lejrLæs mere

Efter omskæringen af 10-årige Emek Volkan Gürkan (forrest til venstre) og hans yngre bror holdt familien fest. På billedet ses bagerst Emek Volkan Gürkans forældre og faster, i midten hans farfar og farmor.
Foto: Privat

Efter omskæringen af 10-årige Emek Volkan Gürkan (forrest til venstre) og hans yngre bror holdt familien fest. På billedet ses bagerst Emek Volkan Gürkans forældre og faster, i midten hans farfar og farmor.

Debatindlæg

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Blev selv omskåret som 10-årig i Tyrkiet: Lad muslimske og jødiske drenge bestemme selv

Et forbud mod omskæring i Danmark har flere ulemper. I stedet opfordrer jeg muslimske og jødiske forældre til at have så meget tiltro til deres sønner, at de venter og lader dem vælge selv. Det har jeg gjort.

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

Jeg er omskåret. Det blev jeg i Tyrkiet, da jeg var 10 år gammel, samtidig med min lillebror, som dengang var 4 år gammel. Det foregik i min bedsteforældres hjemby.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Kom på forkant med nyhederne

For bare 1 kr. kan du blive abonnent og få hele morgendagens avis leveret digitalt hver aften til din PC, tablet eller smartphone. Du får selvfølgelig også fuld adgang til alle artikler på politiken.dk

Se tilbud

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce