0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Mor til Anton på knap 3 år: Min søns børnehave er så ringe, at jeg har fravalgt fuldtidsarbejde

Hvis vi småbørnsforældre skal arbejde mere, bliver politikerne nødt til at skabe bedre rammer for vores børns hverdag i institutionerne.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Privatfoto
Foto: Privatfoto

»Hvis politikerne gerne vil have os småbørnsforældre til at arbejde mere, bliver de nødt til først at bruge flere skattekroner på at sikre ordentlige forhold i institutionerne«. (Privatfoto)

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Min søn er lige begyndt i børnehave. Som så mange andre forældre er jeg chokeret og forfærdet over den normering og de forhold, vi møder i børnehaven.

Jeg oplever utrolig søde og kompetente pædagoger, der virkelig knokler for at få tingene til at hænge sammen. Men det gør tingene bare ikke. Jeg oplever under indkøringen, at mange af børnene kommer og vil trøstes og krammes af mig – som for dem er en totalt fremmed – fordi de er så meget i underskud af voksenkontakt.

Jeg oplever en stemning af junglelov og survival of the fittest, og når jeg spørger min søn, hvordan det var i børnehaven i dag, svarer han »Ikke godt« og forklarer det f.eks. med, at »der var en, der slog«, eller »de andre børn larmede rigtig meget«.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce