Debatindlæg afKirsten Boie

Frivillig miljøarbejder

Frivillig farmor fra Bogense: Saml nu jeres millioner af skod op efter jer

Lyt til artiklen

Som frivillig miljøarbejder i Bogense må jeg desværre konstatere, at ufatteligt meget affald og miljøforurenende stoffer bliver henkastet i vores værdifulde by- og naturrum.

Ikke mindst cigaretskod bliver ofte med den største selvfølgelighed efterladt hvor smøgen er slukket, og derfor har jeg henvendt mig til British American Tobacco i håb om at få tobaksindustrien til at tage deres del af ansvaret. Uden at kende det eksakte restprodukt, der findes i cigaretfiltret, er selv en lægmand som jeg ikke i tvivl om, at der siver skadelige stoffer ned i jorden fra de millioner af skod, der smides på jorden og i grøftekanter. Vores grundvandskvalitet er i forvejen truet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
Fylder engelske ord for meget i dansk?

Christian synes, at »det ville være über fedt, hvis TV2 lod ’news’ hedde ’Nyheder’«. Jörg skriver, at sprog »ikke kan styres«, mens Jens Oluf mener, at mange mennesker og især de unge »dybest set er ligeglade«. Hvad mener du?

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her