Fødselsdagstilbud: Prøv Politiken resten af året for 142 kr.

Debatindlæg afIde Engell

Læge og mor til tre

Jeg kommer ikke til at arbejde fuld tid igen, før vores yngste går i skole. Vi er heldige at have ressourcerne til at tage den slags valg – men hvad med alle dem, der ikke har?

Læge og mor til tre: Jeg troede, jeg skulle være på arbejdsmarkedet, men dårlige oplevelser i institutioner har gjort mig til hjemmegående

Inden jeg blev mor, arbejdede jeg et par måneder i en vuggestue. Det var ikke ualmindeligt, at vi som ansatte var alene med 12 børn en time i løbet af dagen. Tænk lige over det: 12 børn i alderen 0-3 år.

De små børn skulle sove i barnevogne, og de store sov på sovesal. Min kollega skulle ene kvinde putte alle, hvis der var sygdom blandt personalet. Hun argumenterede for, at hun ikke kunne være i barnevognsrummet og sovesalen på en gang og derfor ville se sig nødsaget til at lade de små græde. Hertil svarede vores leder:

142 kr. for resten af året

Politiken fylder 142 år, og derfor kan du læse og lytte med resten af året for kun 142 kr. Er der en bedre måde at fejre os selv på? Nej, det synes vi heller ikke.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 48095752
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her