Debatindlæg afIde Engell

Læge og mor til tre

Jeg kommer ikke til at arbejde fuld tid igen, før vores yngste går i skole. Vi er heldige at have ressourcerne til at tage den slags valg – men hvad med alle dem, der ikke har?

Læge og mor til tre: Jeg troede, jeg skulle være på arbejdsmarkedet, men dårlige oplevelser i institutioner har gjort mig til hjemmegående

Lyt til artiklen

Inden jeg blev mor, arbejdede jeg et par måneder i en vuggestue. Det var ikke ualmindeligt, at vi som ansatte var alene med 12 børn en time i løbet af dagen. Tænk lige over det: 12 børn i alderen 0-3 år.

De små børn skulle sove i barnevogne, og de store sov på sovesal. Min kollega skulle ene kvinde putte alle, hvis der var sygdom blandt personalet. Hun argumenterede for, at hun ikke kunne være i barnevognsrummet og sovesalen på en gang og derfor ville se sig nødsaget til at lade de små græde. Hertil svarede vores leder:

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her