På forsiden af Digitaliseringsstyrelsens hjemmeside mødes man af et neonskilt med teksten ’Fordi hverdagen er digital’. I dag er der vel næppe mange, der vil modsige den konstatering. Selvfølgelig er hverdagen digital. Se dig omkring! Computere, mobiltelefoner, servere og netforbindelser udfylder stadig flere funktioner i hjemmet, på arbejdspladsen og i den offentlige forvaltning. Det virker nærmest komplet tåbeligt at mene andet.
Men hvad nu, hvis påstanden alligevel er noget vås? Tænk over det: Min hverdag er godt nok fyldt af e-mails, tekstbehandling og opslag på Google. Men den er endnu mere fyldt af min have, min familie, min opvask, huset, ukrudtet i indkørslen, rodet i dagligstuen, min hund, mit træværksted, abrikostræerne, bilen, der flytter min fysiske krop omkring, tøjet, som holder den varm, aftensmaden, som holder den i live, og min datters madpakker, som jeg smører med glæde og kærlighed – dag efter dag efter dag.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.