Debatindlæg afSteen M. Andersen

Generalsekretær for Unicef Danmark

Vi risikerer, at hele generationer i Syrien vokser op som traumatiserede. Konsekvenserne kan blive uoverskuelige, hvis ikke vi sætter ind nu.

Hun tilhører en generation af børn, der ikke har oplevet andet end krig: »Jeg føler mig aldrig tryg... måske kun en lille smule, når jeg ligger under min seng«

Lyt til artiklenLæst op
05:14

Psykolog Mozhdeh Ghasemiyani har lutter vigtige pointer, når hun i et interview i Politiken 4.7. understreger, hvor akut børnene i de syriske IS-lejre har brug for hjælp, og hvor voldsomt de kan tage skade, hvis ikke den kommer.

Børn med danske aner har selvfølgelig en ganske særlig plads i den danske debat, men skal Syrien rejse sig og udvikle sig positivt, når krigen slutter, og vil man fred ikke kun i Syrien, men også ud over landets grænser, skal bekymringen udstrækkes til børnene uden for de berygtede lejre.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her