Nyhed! Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Debatindlæg afMartin Rasmussen,

Næstformand i HK Danmark

Få virksomheder har seksuel orientering skrevet ind som en del af personalepolitikken. Det er et problem, når LGBT+-personer føler sig diskriminerede på job.

Næstformand i HK Danmark: Jeg blev helt paf, da en mand råbte »bøsse« til mig tværs over Rådhuspladsen

Lyt til artiklen

»Bøsse!«, råber en mand til mig tværs over Rådhuspladsen. Jeg kommer gående midt på dagen i min sorte T-shirt med teksten: ’Vi er OK’ i regnbuens farver og blandt andre HK’s logo på ryggen.

Jeg bliver helt paf og får ikke svaret manden tilbage. Vi er midt i Copenhagen Pride Ugen 2019, og selvfølgelig skal jeg som næstformand i HK Danmark vise flaget og besøge FH’s stand på Rådhuspladsen. Her står gode folk fra fagbevægelsen og fortæller om vores holdninger til ligestilling af LGBT+-personer på det danske arbejdsmarked. Budskabet er, at der skal være plads til alle. Det er enkelt, men tydeligvis et budskab, vi skal gentage år efter år – også her i 2019.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her