Debatindlæg afMartin Rasmussen,

Næstformand i HK Danmark

Få virksomheder har seksuel orientering skrevet ind som en del af personalepolitikken. Det er et problem, når LGBT+-personer føler sig diskriminerede på job.

Næstformand i HK Danmark: Jeg blev helt paf, da en mand råbte »bøsse« til mig tværs over Rådhuspladsen

»Bøsse!«, råber en mand til mig tværs over Rådhuspladsen. Jeg kommer gående midt på dagen i min sorte T-shirt med teksten: ’Vi er OK’ i regnbuens farver og blandt andre HK’s logo på ryggen.

Jeg bliver helt paf og får ikke svaret manden tilbage. Vi er midt i Copenhagen Pride Ugen 2019, og selvfølgelig skal jeg som næstformand i HK Danmark vise flaget og besøge FH’s stand på Rådhuspladsen. Her står gode folk fra fagbevægelsen og fortæller om vores holdninger til ligestilling af LGBT+-personer på det danske arbejdsmarked. Budskabet er, at der skal være plads til alle. Det er enkelt, men tydeligvis et budskab, vi skal gentage år efter år – også her i 2019.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her