Debatindlæg afRasmus Prehn

Fungerende kulturminister (S)

Et af de vigtigste mål i den socialdemokratisk kulturpolitik er, at kulturen og kunsten skal være for alle. Ansvaret for, at det lykkes, er fælles. Som socialdemokrat vil jeg kalde det ’kultursolidaritet’.

Fungerende kulturminister (S): Den socialdemokratiske kulturkamp er kampen for kultursolidaritet

Lyt til artiklen

Politikens kulturredaktør, Mette Davidsen-Nielsen, har nu tre gange i træk kritiseret Socialdemokratiet. Den nye socialdemokratiske regering har nemlig endnu ikke afskaffet hele omprioriteringsbidraget for alle de statslige kulturinstitutioner.

Jeg anerkender Politikens og redaktørens ihærdighed. Jeg er fuld af sympati for støtten til de store kulturinstitutioner. Og jeg påskønner avisens utrættelige kamp for at få tilført kulturområdet flere ressourcer. Men jeg tænker også, at man skal passe lidt på med at slå automatpiloten til.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her