Debatindlæg afNadia Kakasur

studerende

Når jeg endelig er nået dertil, hvor jeg nyder mit eget selskab og mit eget venskab, hvorfor skal jeg så føle skyld over, at jeg prioriterer mig selv og mine egne behov?

Studerende: Jeg skal ikke fikses, jeg er bare introvert

Lyt til artiklen

Som introvert bruger jeg en ekstra mængde energi på ting, som for andre ofte ikke kræver lige så meget. En dag på arbejdet, en tur i Netto, en time i et shoppingcenter, så er alle mine sociale batterier brugt op. Derfor bruger jeg også størstedelen af min tid alene, i mit eget selskab, eller med få personer, der kan respektere mine behov.

Og i mit eget liv og i min hverdag fungerer det helt smertefrit. Der, hvor der opstår et problem, er, når mennesker omkring prøver at ændre min sociale adfærd ’for mit eget bedste’. Jeg lægger konstant ører til, at jeg burde komme mere ud, jeg burde deltage mere i de sociale arrangementer, jeg inviteres til og ofte siger nej tak til.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her