Debatindlæg afAnna Juul

Forfatter og satiriker

»Jeg kan ikke genkende min krop« eller: »Jeg føler, at jeg er en del af et computerspil«, var udtalelser, som fik distriktspsykiatrien til at sende mig i behandling for debuterende psykose.

Tidligere psykiatrisk patient: Perpleks, det var jeg, for, hey, jeg er fra Gentofte og er ikke vant til, at folk smører afføring ud over det hele

Lyt til artiklen

Jeg er blevet bedt om at skrive en tekst om min psykiske sygdom til Politiken, men jeg har svært ved at beskrive min psykiske sygdom mere malerisk end som værende »lort« (hvilket borger vel for min forfatterkarriere), og derfor har jeg søgt hjælp hos andre og bedre beskrivere, nemlig de læger, der har forfattet min journal.

»Patienten er kommet frivilligt efter opfordring fra kæreste, idet man ikke syntes, at det gik så godt derhjemme«, skrev den første læge, jeg mødte.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her