Debatindlæg afRasmus Prehn

Minister for udviklingssamarbejde (S)

Jeg tager gerne voksenbeslutningerne, men jeg vil gøre det, så vi bevarer det ungdommelige engagement.

Ministeren for udviklingssamarbejde: Udviklingsbistanden er alt andet end voksenkedelig

Lyt til artiklen

Da jeg blev minister for udviklingsbistand, sms’ede min 17-årige datter mig: »Far, det er jo den fedeste og vigtigste post«. Og enhver, der har været ude på gader og stræder det sidste år, vil have mødt og set flokkevis af engagerede unge, der demonstrerer for klimaet og solidaritet med de fattigste lande. De lande, der rammes hårdest af klimaforandringerne.

Prøv en gang at spørge en politiker, hvad der for alvor satte gang i deres politiske engagement i de unge år. Jeg vædder gerne to kolde fra kassen på en af Aalborgs bedste beværtninger på, at en meget stor del vil fortælle om lysten til at hjælpe i udviklingslande.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her