0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Løbehjulsvirksomhed: Ja tak, reguler vores branche, men gør det sammen med os

Vi i elløbehjulbranchen er først lige begyndt at forstå, hvad vores pludselige tilstedeværelse i byerne har betydet. Vi hilser mere regulering velkommen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Louise Herrche Serup
Foto: Louise Herrche Serup

Arkivfoto: Louise Herrche Serup

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Selv om det udefra set har været en rodet og kaotisk proces, har elløbehjulets indtog i Danmark overgået alle forventninger. Elløbehjul til fri leje var for blot 12 måneder siden slet ikke en mulighed i byer som København, Odense, Stockholm, Oslo og Berlin. Meget har ændret sig på et år – og vi har som techvirksomhed lært en lektion eller to. Både når det gælder borgernes og myndighedernes frustrationer.

Jeg var ærlig talt selv overrasket, da vi på under et år pludselig blev det første løbehjulsfirma, som opnåede 1 million udlejninger i København og Odense. Det vidner om, at vi står med mere end blot en hurtig dille. Vi er en integreret del af måden, folk i byen kommer fra A til B på. Særligt inden for ’First and last mile’ i deres hverdagsgøremål, fra hjem til job, eller når turister skal rundt i byen på en ny måde.

I København og i resten af landet, hvor verdensførende initiativer allerede har fået borgere ud af deres biler og taxaer og ind i bus, tog og metro og op på cykler, er elløbehjulet en tilføjelse og ikke en konkurrent til bæredygtig og lettilgængelig transport. Det er i hvert fald der, jeg håber, vi ender.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter