0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Skoleelev: Parrer man Trump med Merkel, får man fremskridt

Kun hvis vi får en verdensleder, der kan kombinere radikalitet med diplomati, kan vi løse verdens problemer.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Michael Kappeler/Michael Kappeler/picture-allianc
Arkivfoto:: Michael Kappeler/Michael Kappeler/picture-allianc

Vi har brug for en blanding af Merkel og Trump: Merkels diplomati, respekt for internationale institutioner og politiske indhold og Trumps radikale vilje til fremskridt, skriver skoleelev Leon Bossen.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hver gang jeg ser USA’s præsident, Donald Trump, begynder jeg at grine, også selv om hans budskab ikke er sjovt. Jeg griner, fordi jeg ikke længere kan tage ham alvorligt, han er en komiker – men en magtfuld en af slagsen. Desværre.

Vi lever i en tid, hvor aftaler ikke længere er noget værd, og pålidelighed bare er ideologi. Vi ser det også i Europa. Det giver ufred. Jeg er elev på en dansk skole i Tyskland, en del af det danske mindretal. Jeg lever i en eksemplarisk grænseregion, der er en sjældenhed i denne verden – desværre.

Jeg kan godt forstå, hvorfor min kansler, Angela Merkel, stopper senest 2021. Donald Trump ændrer verden og underlægger den sit eget system, ’trumpismen’. Det er et fleksibelt system, der er meget populistisk og ikke tager hensyn til diplomati.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter