0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Mor spørger sundhedsministeren: Hvorfor har min søn og datter ikke lige adgang til hpv-vaccine?

Hpv-vaccinen er udsolgt, så hvis man som min søn er uheldig ikke at være omfattet af børnevaccinationsprogrammet, kan man ikke få den.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Fred Tanneau/Ritzau Scanpix
Arkivfoto:: Fred Tanneau/Ritzau Scanpix

Hvis mine børn var født i omvendt rækkefølge, havde de jo begge fået vaccinen nu, skriver mor til henholdsvis en dreng og en pige, hvoraf kun pigen kan tilbydes en hpv-vaccine.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg er begavet med to dejlige børn: en pige på 12 år og en dreng på 13 år. I december 2019, da min datter fyldte 12 år, fik jeg en fin meddelelse i min indbakke med en påmindelse om at få hende hpv-vaccineret.

Jeg ringede i den forbindelse til min eksmand og fortalte om indkaldelsen til hpv-vaccine for vores datter, og jeg nævnte samtidig, at jeg havde hørt, at den også gives som tilbud til drenge nu.

Jeg spurgte, om han havde modtaget noget på vores søn, da han blev 12 år. Det havde han ikke. Vi bliver enige om at spørge lægen og selv betale, hvis ikke han var dækket.

Ved opringning til lægen får jeg en tid til min datter. Jeg spørger til min søn og får at vide, at han som 13-årig er for gammel til at være omfattet af vaccinationsprogrammet. Den nye ordning med hpv-vaccine for drenge er kun gældende for drenge, der er fyldt 12 år efter 1. juli 2019, og min søn fyldte 12 år 5. juni 2018.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter