Debatindlæg afFeng Tie

Kinas ambassadør i Danmark

Den kinesiske regering har reageret hurtigt og effektivt og frigjort enorme ressourcer i kampen mod coronaepidemien. Det betyder dog ikke, at alt har været perfekt.

Kinas ambassadør i Danmark: »Faktum er, at den kinesiske regering har reageret hurtigt og effektivt«

Lyt til artiklen

Jeg vil gerne sige tak til alle de danskere og danske institutioner, som støtter os i kampen mod coronavirussen, og som har udvist sympati for de mennesker, som er blevet smittet eller er døde af virussen.

I Kina sagde en sygeplejerske farvel til sin lille dreng, da hun skulle rejse til Wuhan, og fortalte ham, at »mor skal kæmpe mod et monster. Imens må du være sød derhjemme«. Den lille dreng råbte: »Jeg vil med dig«. Moderen svarede: »Det kan du ikke, for du har ikke det nødvendige udstyr, men jeg vil vinde over monsteret og kommer snart tilbage«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her