Debatindlæg afSarah Glerup

Muskelsvindpatient

Paradoksalt nok har vi, der er mest sårbare, sværest ved at beskytte os. Jeg har for eksempel otte forskellige respiratorhjælpere, der går ind og ud af mit hjem, og de passerer måske dig i Brugsen.

Sarah Glerup er muskelsvindpatient: Din afslappede holdning til corona går ud over os sårbare

Lyt til artiklen

Du dør måske ikke selv af corona, men virussen er livsfarlig for de mennesker, du møder på din vej: ældre eller personer, der har en sygdom i forvejen. Og corona smitter langt mere end almindelig influenza, som de fleste udsatte i øvrigt vaccineres imod.​​​​​​

De kendsgerninger var årsag til, at jeg forleden på Facebook opfordrede til at vise hensyn. Jeg havde hørt for mange veluddannede bekendte grine ad det, de opfattede som hysteri, for corona er jo ikke særlig dødelig for såkaldt almindelige mennesker. Jeg havde også set lidt for mange opslag på SoMe slå corona hen, med henvisning til at dødstallene indtil videre blegner, sammenlignet med hvor mange der dør af kræft eller i trafikken.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her