Coronakrisen rejser rigtig mange spørgsmål for os forbrugere. Det ser vi tydeligt i Forbrugerrådet Tænks rådgivning, hvor vi i øjeblikket har markant flere henvendelser end normalt, fordi rigtig mange har spørgsmål om deres rettigheder, når f.eks. ferier eller koncerter bliver aflyst.
Desværre har der over de seneste uger tegnet sig en rigtig kedelig tendens.
Vi har hørt om fitnesscentre, der kontakter deres kunder med en række valgmuligheder i forhold til de penge, man har til gode, men som undlader at fortælle, at man har ret til at få pengene tilbage for den periode, hvor centret har været lukket.
Vi har hørt om onlinerejsebureauer, der går i flyverskjul og fralægger sig ansvaret for at hjælpe de kunder, hvis penge de gladelig tog imod, da rejsen blev bestilt.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind
Skriv kommentar