Debatindlæg afPer Lykke

Debatredaktør og korrekturchef

I vores lille køkken har vi simpelthen ikke plads til ti spande, hvis det skal være nogenlunde hygiejnisk og ryddeligt.

Hjemme hos korrekturchefen er der i hvert fald ikke plads: Hvor skal alle de skraldespande dog stå?

Lyt til artiklen

I efteråret flyttede min kæreste og jeg sammen i det, der indtil da havde været min lejlighed, og som alle andre nysammenflyttede er vi blevet konfronteret med vores forskelligheder. Det er ikke, fordi der har været stort drama a la kunstlædersofa og konfirmationshøjttalere versus velourchaiselong, yuccapalme og carpe diem-nips. Slet ikke. Det drejer sig primært om, hvordan vi håndterer vores affald.

Kort fortalt: Min kæreste er langt mere klima- og miljøoptaget end jeg. Naturligvis anerkender jeg, at klimaforandringerne er en realitet, og at vi ’må gøre noget’, som man siger, men … Når snakken falder på emnet, lukker jeg typisk ørerne og tænker, som Four Jacks synger: Bare, bare, bare tag det roligt, vi når det nok.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her