Debatindlæg afKirsten Normann Andersen

mf, ældreordfører i SF

Regeringen havde lovet tillid til de ansatte i den offentlige sektor. Alligevel er mere kontrol den eneste løsning, der bliver lagt på bordet efter den forfærdelige dokumentarudsendelse om svigt på danske plejehjem.

Forarget ældreordfører i SF: Regeringen havde lovet en omsorgsrevolution. Hvor bliver den af?

Lyt til artiklen

»Skyd mig, før du sender mig på plejehjem«. Sådan sagde en bekendt til mig for nylig. Lidt i sjov. Mest i alvor. Det er bestemt ikke første gang, jeg hører folk sige noget lignende. Og TV 2’s dokumentar ’Plejehjemmene bag facaden’ har nok næret frygten for plejehjem hos mange af os.

Sundheds- og ældreminister Magnus Heunicke så dokumentaren for rullende kameraer. Han blev helt tydeligt chokeret, lovede bedre tilsyn og en revolution af ældreområdet. Siden har der været helt stille.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her