0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Forarget ældreordfører i SF: Regeringen havde lovet en omsorgsrevolution. Hvor bliver den af?

Regeringen havde lovet tillid til de ansatte i den offentlige sektor. Alligevel er mere kontrol den eneste løsning, der bliver lagt på bordet efter den forfærdelige dokumentarudsendelse om svigt på danske plejehjem.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Ida Guldbæk Arentsen/Ritzau Scanpix
Arkivfoto: Ida Guldbæk Arentsen/Ritzau Scanpix

Regeringen bør sætte sig i spidsen for den omsorgsrevolution, som Mette Frederiksen lagde op til i sin åbningstale, mener Kirsten Normann Andersen, ældreordfører i SF.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Skyd mig, før du sender mig på plejehjem«. Sådan sagde en bekendt til mig for nylig. Lidt i sjov. Mest i alvor. Det er bestemt ikke første gang, jeg hører folk sige noget lignende. Og TV 2’s dokumentar ’Plejehjemmene bag facaden’ har nok næret frygten for plejehjem hos mange af os.

Sundheds- og ældreminister Magnus Heunicke så dokumentaren for rullende kameraer. Han blev helt tydeligt chokeret, lovede bedre tilsyn og en revolution af ældreområdet. Siden har der været helt stille.

Og når det kommer til regeringens store bebudede tillidsreform af hele den offentlige sektor, så er der pinlig tavshed. Det er ikke godt nok for en regering, der gik til valg på at sætte velfærden først og sætte den offentlige sektor fri.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

Annonce

Podcasts

Forsiden