Debatindlæg afAsta-Maja Njor Boisen

Studerende og instruktør i feministisk selvforsvar

Det er et strukturelt problem, når mænd med magt misbruger den. Alligevel forbliver fokus på enkeltpersoner og deres individuelle historier.

Tidl. kaffedame i DR: En tog billeder af min numse, mens jeg skummede mælken til hans kaffe

Lyt til artiklen

De seneste dage har de danske medier igen taget debatten om sexisme op, takket være Sofie Linde, der stod frem og fortalte sin personlige historie om en truende kollega til en julefrokost på Danmarks Radio. Det er af flere blevet kaldt startskuddet på en ny debat om sexisme og trusler på arbejdspladsen og en genstart af #MeToo-bevægelsen i Danmark.

Linde nævnte selv i et interview efterfølgende, at hun vidste, at hun var nødt til at fortælle en personlig anekdote, hvis det virkelig skulle sætte gang i noget. Netop det vil jeg gerne problematisere med dette indlæg – ikke at Sofie Linde fortæller en historie fra sit eget liv, det er fantastisk og kommer til at åbne manges øjne for problemet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her