Debatindlæg afPia Kjærsgaard

MF, Dansk Folkeparti

Hvis vi udskammer mænd og gør kvinder til ofre, er der fare for, at vi overgår til en krænkelseskultur.

Pia Kjærsgaard svarer på kritik: Vi skal passe på ikke at ende der, hvor mænd ikke tør tænke søde tanker om kvinder uden at skamme sig

Lyt til artiklen

Det er så trættende, når en vigtig debat om ligestilling og sexisme bliver sønderrevet af floskler, og nuancerne udebliver.

Det lykkedes til overflod Elisabeth Møller Jensen, kønsforsker og forfatter, her i avisen 14. september, hvor hun mere eller mindre ukontrolleret forsøger at pådutte mig ansvaret for, at ligestillingspolitikken skulle være lagt i graven allerede i 00’erne. Jeg ved, jeg har haft stor magt i den nævnte periode. Men i kønsforskerens forståelse havde magten sikkert være endnu større, hvis jeg var mand og havde truet mig til magten gennem seksuelle ydelser.Pia Kjærsgaard lagde ligestillingspolitikken i graven i 00’erne. Men denne gang går den ikke

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her