0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Pia Kjærsgaard svarer på kritik: Vi skal passe på ikke at ende der, hvor mænd ikke tør tænke søde tanker om kvinder uden at skamme sig

Hvis vi udskammer mænd og gør kvinder til ofre, er der fare for, at vi overgår til en krænkelseskultur.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Arkivfoto: Jens Dresling

Spørgsmålet er, om vi reelt skal have fuldkommen ligestilling i Danmark? Altså en ligestilling, hvor vi tilsidesætter kønnene og bestræber, at alle mennesker kan og er det samme?, skriver Pia Kjærsgaard (DF) i dette indlæg.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er så trættende, når en vigtig debat om ligestilling og sexisme bliver sønderrevet af floskler, og nuancerne udebliver.

Det lykkedes til overflod Elisabeth Møller Jensen, kønsforsker og forfatter, her i avisen 14. september, hvor hun mere eller mindre ukontrolleret forsøger at pådutte mig ansvaret for, at ligestillingspolitikken skulle være lagt i graven allerede i 00’erne. Jeg ved, jeg har haft stor magt i den nævnte periode. Men i kønsforskerens forståelse havde magten sikkert være endnu større, hvis jeg var mand og havde truet mig til magten gennem seksuelle ydelser.

Egentligt utroligt, at jeg som kvinde har haft så stor magt. Det er vel nærmest en naturlov, jeg der har ophævet.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce