Debatindlæg afHans Bonde

Professor og forfatter

Den moderne offentlighed er ved at blive en følelsesoffentlighed, hvor ’det bedre argument’ må vige pladsen for ’den overlegne følelse’.

Hans Bonde efter dårlig anmeldelse: Det måtte jo komme. Politiken fandt en stærkt feministisk anmelder, der kunne sætte tingene på plads

Lyt til artiklen

Det måtte jo komme. Efter positive anmeldelser, præsentationer og interviews af min nye bog ’Vi vil have vores fair andel!’ i hele den øvrige presse – selv Information – måtte det jo ske som forventet, at Politiken 24.10. fandt en stærkt feministisk anmelder, der kunne sætte tingene på plads.

I en kronik i Information viste jeg for nylig, at den moderne offentlighed er ved at blive en følelsesoffentlighed, hvor ’det bedre argument’ må vige pladsen for ’den overlegne følelse’. Sjældent har jeg set min tese mere tydeligt udfoldet end i Politikens anmeldelse af min bog.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her