Debatindlæg afVictor Boysen

nyuddannet cand.scient.pol.

Den faglige gejst er forsvundet på de danske universiteter, hvor studerende skøjter igennem på automatpilot, og for få gør sig umage, skriver den nyuddannede kandidat Victor Boysen.

Nyuddannet cand.scient.pol.: Danske universiteter har udviklet sig til søvndyssende pølsefabrikker

Lyt til artiklen

For tusindvis af unge var 2020 året, hvor de tog en af livets største skalpe, nemlig den at færdiggøre en uddannelse. Selv om fjernundervisning og lukkede klasselokaler har vanrøgtet de fleste studentikose fornøjelser, er glæden ved at sætte punktum og dimittere umiskendelig.

Jeg ved det, for jeg var selv en del af 2020’s dimitterende flok. Jeg blev kandidat i statskundskab fra Københavns Universitet i sommer, og en godt 20 år lang rejse på den offentlige skolebænk er bragt til ende. Ikke flere lektier og eksamener, slut med at hutle sig igennem på billig pasta og kedelige madpakker. Nu har vi fri, hurra!

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her