Min største medfølelse med de stakkels børn, der sidder foran hjemmeskoleskærmene i nattøj til langt op ad dagen. Selvfølgelig bliver man sløv af at glo på en skærm i 6 timer og så senere skulle lave hjemmeopgaver, sådan som mit 11-årige barnebarn skal. Tænk bare på at se verdens kedeligste film i 6 timer, hvem ville ikke være faldet i søvn til den for længst? Jeg tror ikke, at en lærer – medmindre vedkommende er uddannet komiker – kan underholde og inspirere et publikum tilstrækkeligt til, at de ikke slukker for kameraet og giver sig til at se Netflix i stedet.
Det er ganske ansvarsløst, at der ikke bliver lyttet til kloge menneskers advarsel om det kolossale svigt, børnene er udsat for. Børn har en anden tidsoplevelse end voksne. En måned er meget lang tid, og for dem kan denne tid blive betragtet som tabt for evigt. Tænk bare, alle I voksne, hvor lang tid der var til jul fra 1. december, da I var 11-12 år.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.