Debatindlæg afThomas Peter Sørensen

Kultursociolog

Min datter er kronisk syg og har brug for vaccinen for at kunne leve sit liv. Jeg er måske lige så udsat som hende, men jeg lever et andet liv og kan bedre stå isolationen igennem. Lad mig hjælpe hende.

Kultursociolog: Giv mig lov til at give min plads i vaccinekøen til min datter

Lyt til artiklen

Nu er det officielt, at gruppe 10 og 11 i den oprindelige vaccineplan droppes til fordel for en aldersbaseret plan, der er lettere at administrere for myndighederne. Som 62-årig burde jeg være glad. Nu får jeg vaccinen, før jeg havde forventet. Det er jeg bare ikke.

Jeg har en datter på 26 år, der har sklerose og får immundæmpende medicin. Hun havde set frem til at blive vaccineret sidst i april som en del af gruppe 10. Hendes liv har været meget begrænset i lang tid som følge af den almindelige nedlukning, bl.a. med onlinehjemmeundervisning på en uddannelse som møbelpolstrer. Det er lidt svært at få til at give den fulde mening. Samtidig føler hun sig naturligvis utryg som følge af sin situation, og derfor har hun holdt sig meget inde. Hun bor med en veninde i en lille toværelses lejlighed, hvor de har et værelse hver og et lille fælles køkken.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her