Debatindlæg af Caroline Grøn

Sygeplejerske og folkesundhedsvidenskabsstuderende

Der er behov for at klarlægge sygeplejerskers løn, så vi ikke ender som nogle utilfredse brokkerøve, der ikke kan få nok.

Sygeplejerske: Derfor er vi utilfredse med vores løn

Lyt til artiklen

De gennemsnitslønninger, som bliver lagt op i diverse Megafon-målinger, på DSR’s hjemmeside m.v., er ofte lønninger, som bliver diskuteret ivrigt på diverse sygeplejefora – fordi den almene sygeplejerske ikke kan genkende sig selv i de tal, som bliver fremlagt.

Jeg er som sygeplejerske på en sygehusafdeling i Aalborg fastbundet til en grundløn på 25.494 kr./md. (en timeløn på 159 kr.) uden mulighed for at stige i løn før mit 8. år som sygeplejerske, og det synes jeg og mine kollegaer ærligt talt ikke er vildt fedt eller motiverende. Slet ikke, når vi sammenligner os med andre faggrupper, som starter med en højere grundløn, og som samtidig også stiger hurtigere i løn efter hhv. 1, 2 og 4 år og dertil får en højere pension.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her