I dag har jeg gjort noget på mit arbejdet, jeg ikke skulle. Noget, jeg ikke måtte, faktisk. Det er selvfølgelig aldrig godt, alligevel sover jeg fortrinligt om natten. Jeg har godt nok lidt dårlig samvittighed over for mine kollegaer, der holder sig til retningslinjerne, men bortset fra det er jeg helt o.k.
Min synd består i at undervise en flok skønne piger i 4. klasse i, hvad de kan forvente af en krop, der er ved at komme i puberteten. Jeg har lavet skyggearbejde, for som følge af coronapandemien har man i min kommune aflyst sundhedsplejerskens pædagogiske undervisning dette skoleår. Det har konsekvenser for de unge mennesker i 9. klasse. De kommer formentlig til at danse ud i sommerheden uden kvalificeret undervisning i prævention, kønssygdomme og grænser. Elever på mellemtrinnet kommer til at gå glip af undervisning i søvn, kost og motion og i emner som seksualitet og forskellige familiekonstellationer. En anden og virkelig kedelig konsekvens af coronaen er, at pigerne på 4. årgang ikke får undervisning i menstruation/pubertet.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.