Debatindlæg afAndrea Hejlskov

forfatter, klimaforkæmper, vølve

Reformen ’Børnene først’ blev ikke, som regeringen gerne ville have haft den – og gudskelov for det. For ved du hvad: Den kunne have ramt dig. De kunne have taget dine børn.

Forfatter Andrea Hejlskov: En periode med arbejdsløshed, en stress-sygemelding eller et barn, der lider af angst - og BAM!, så er du i kommunens søgelys

Lyt til artiklen

For nylig var jeg i ’Deadline’ for bl.a. at tale om min kommende bog ’Vølve’ og om moderne hekse. Jeg havde min 11-årige søn med. Han sad på en stol bag ved kameraerne og fulgte opmærksomt med.

Den første del af programmet var et interview med socialminister Astrid Krag om aftalen ’Børnene først’. Værten, Lotte Folke Kaarsholm, spurgte mange gange Krag, hvorvidt den voldsomme debat om lovforslaget har ændret eller nuanceret ministerens syn på sagen, men hun fik intet svar.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her