Debatindlæg afNaiha Khiljee

Forfatter

Jeg kan ikke sidde og spise fin middag i religionsfrihedens navn på den amerikanske ambassade, mens amerikanerne støtter Israels overgreb på palæstinenserne.

Forfatter Naiha Khiljee: Jeg vil ikke være kransekagefigur i USA's diversitets-kampagner

Lyt til artiklen

For en måned siden sendte den amerikanske ambassade i København mig en invitation til ramadanmiddag på ambassaden. Det føltes som en stor anerkendelse af det hårde arbejde, som jeg lægger i min kunst. Det var derfor med blandede følelser, at jeg måtte takke nej. Årsagen til mit nej valgte jeg på daværende tidspunkt at holde for mig selv.

Et par uger efter ramadanmiddagen modtog jeg endnu en mail fra ambassaden med en forespørgsel om samarbejde. Der stod bl.a., at Biden-administrationen er dybt optaget af at promovere og beskytte universel respekt for religion og religionsfrihed for alle. Mailen tikkede ind, samtidig med at den palæstinensiske befolkning gennemlevede endnu et humanitært mareridt støttet og finansieret af USA.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her