Debatindlæg afUrsula Baumgarten

Cand. mag. og økonomichef på Hotel- og Restaurantskolen

Vores samfund er indrettet til heftigt overforbrug, og det kræver en evigt aktiv indsats at holde de mange ting fra livet.

Jeg mangler plads

Lyt til artiklen

Overskriften lyver. Jeg bor med min mand og vores tre teenagebørn på 114 m2, og vi burde have plads nok. Vi er imidlertid ikke kun fem mennesker; vi er fem mennesker og fem menneskers ejendele, og det skaber tilsammen bunker af ting og en klaustrofobisk grad af pladsmangel.

Bogreolerne i stuen er proppede. Hylderne i gangen bugner af opladere og skærme i forskellige størrelser, læsebriller og solbriller, høfeberpiller, en Panamahat, kattebørsten, kuglepenne, familiekalenderen, en fnugrulle. I køkkenet har vi smukke krus fra Royal Copenhagen og Bornholms Keramikfabrik, og højst en femtedel bliver brugt. På trappen til 1.-salen ligger alt for ofte en brugt bluse eller en taske eller en dims til støvsugeren, alt sammen på vej op eller ud eller bare glemt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her