I Arbejde Adlers Aflastning hjælper vi mennesker, som har slået sig hårdt på livet. Vi tilbyder midlertidige aflastningsophold for syge og socialt udsatte voksne under 65 år, som ikke kan plejes og genoptrænes i hjemmet. Nogle af vores beboere har haft gode liv med familie, job og en god livskvalitet. Andre har været udsat for voldsomme sociale og psykiske belastninger siden deres tidlige barndom.
Fælles for dem er, at de nu er hårdt belastet af fysisk sygdom og sociale problemer. Ofte ledsaget af længerevarende psykisk sygdom og/eller misbrug af alkohol eller stoffer. Livet har trukket grove og dybe spor hen over dem. Når jeg holder foredrag, bliver mange chokeret over at høre, hvor ussel en tilværelse nogle medborgere faktisk frister. ’Jamen sker den slags i et velfærdssamfund?’ Ja, det gør det. Og jeg kan tilføje, at hjælpen kan være svær at få eller længe undervejs. Jeg skriver, fordi du skal vide, at disse mennesker findes.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.